S H E R R A A Z I S
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Hipokritkah Aku?
Friday 28 October 2011 • 10/28/2011 02:19:00 pm • 0 comments

Aku termenung sendirian . Sambil mendongak ke langit . Saat aku membuka mata dan minda aku dan memperluaskan lagi penglihatanku terhadap bumi yang semakin tua ini , terlalu banyak ragam manusia yang sukar untuk aku tentukan . 
Jelas kelihatan bahawa semua manusia mempunyai propaganda yang tersendiri . Termasuk hipokrit yang  sentiasa tersembunyi disebalik senyuman . 

Ya .

 Hipokrit .

 Isu yang seringkali jadi bahan bualan . 
Ada kalanya aku befikiran jauh kehadapan mengapa masih ada manusia kuno seperti ini ? 
Menjadikan hipokrit itu sebagai alat permainan . Dan tidak pernah memikirkan perasaan orang lain . 
Begitu hebat sehinggakan ada yang sanggup bertikam lidah gara-gara percaya pada kata-kata hipokrit . 

Ya . 

Sememangnya sangat HEBAT . 

Seringkali aku tertanya-tanya pada diri aku sendiri . 
Aku terpaksa menipu dan memanipulasikan cerita demi kebaikan orang lain .

 Hipokritkah aku ? 

Salahkah aku berbuat demikian demi mejaga hati dan perasaannya agar tidak terluka lagi ? 

Hipokritkah ? 

Setiap kali aku melihat gelagat manusia, hati kecil ini seringkali berkata-kata .

 Bisakah aku tahu elok manakah perangainya dari sudut senyumannya ? 

Bisakah aku tahu elok manakah sifatnya dari sudut matanya yang membuntang itu ? 

Bisakah aku dapat menilai secantik manakah budi bahasanya ?

 Tidak . 

Sama sekali aku tidak dapat menilai sejauh itu . Kerna aku bukannya manusia yang sempurna dan terlalu banyak cacat celanya . Tetapi aku kagum dengan seadanya aku . Aku bersyukur dengan apa adanya . Namun aku masih butuh jawapan dari kau,wahai manusia-manusia sekalian . 

Hipokritkah aku ? 



Lots of Love  ♥
Shahirah Sherra 





Thanks For Reading ♥



Labels:



PASTFUTURE
MY WORDS;
Sherra Azis. 21. Ulat buku Fixi & Kaffein tegar. Bekas pelajar Fakulti Filem Teater dan Animasi.

GIVE ME YOUR WORDS;


OTHERS;


>> Updated.
date : NOW
at:13:35 pm


>> Dapat blogskin baru.Yeay!
date : 26/3/13
at:9:27 am


>> Fuyoo, kak ira ada blog. Haha
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Kau yang Terhebat
  • I Love You, Dad :(
  • Sorry . I'm Not Strong Enough :(
  • Such A Liar!
  • Deep Inside My Heart
  • Love Letter For You
  • Kebahagiaan adalah Segala-galanya dalam Hidup
  • Jauh di Sudut Hati
  • Cinta yang Terakhir~
  • Pemergianmu~